Podrobnosti
-
Nakladatel
-
Edice
Kategorie
-
Výška
- 245.00 mm
-
Šířka
- 170.00 mm
-
Hloubka
- 25.00 mm
-
Hmotnost
- 1.02 kg
-
Jazyk
- čeština
-
Počet stránek
- 324
-
Typ vazby
- vázaná s laminovaným potahem a přebalem
-
Ean
- 9788072814336
-
ISBN
- 9788072814336
O knize
Od druhé světové války uplynuly desítky let a stíny Třetí říše padají na naši zemi dodnes. Soukromá sbírka Adolfa Hitlera je pojem, který vstoupil do světových dějin jako jedna z nejrozsáhlejších uměleckých kolekcí všech dob. Vedle konfiskací a velkorysých nákupů byla její součástí díla, která Vůdce osobně koupil během...
Od druhé světové války uplynuly desítky let a stíny Třetí říše padají na naši zemi dodnes. Soukromá sbírka Adolfa Hitlera je pojem, který vstoupil do světových dějin jako jedna z nejrozsáhlejších uměleckých kolekcí všech dob. Vedle konfiskací a velkorysých nákupů byla její součástí díla, která Vůdce osobně koupil během Velkých německých...
Od druhé světové války uplynuly desítky let a stíny Třetí říše padají na naši zemi dodnes. Soukromá sbírka Adolfa Hitlera je pojem, který vstoupil do světových dějin jako jedna z nejrozsáhlejších uměleckých kolekcí všech dob. Vedle konfiskací a velkorysých nákupů byla její součástí díla, která Vůdce osobně koupil během Velkých německých výstav umění, pořádaných v Mnichově v letech 1937-1945. Desítky uměleckých předmětů z Hitlerových mnichovských nákupů, pocházející zejména z let 1939-1943, byly za války převezeny do cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodu. V létě 1945 byly prohlášeny za protihodnotu toho, co bylo předtím "z vyšebrodského kláštera během války vyvezeno". Po zveřejnění prvního dílu knihy Hitlerova sbírka v Čechách se objevila řada nečekaných souvislostí a také mnoho nových otázek. Druhý díl přibližuje svět, který byl nejen těžištěm uměleckého proudu Třetí říše, ale také tvůrčí sféru, která byla Vůdci nejbližší. Obsahuje především obrazy, které v Mnichově osobně nakoupil a které osudovým příběhem dějin zůstaly na konci druhé světové války v Čechách. Vedle toho v ní najdete několik darů a také legendami opředený stůl, na němž opravdu nebyla podepsána mnichovská dohoda. Tato kniha je odkazem na dobu jejich vzniku, na mnohé pozoruhodné tvůrce, a především na umělecké a společenské ovzduší, ve kterém tvořili. Přibližuje osudy tří desítek malířů a jejich prací z doby německého národního socialismu, stejně jako několika dalších umělců této zvláštní éry dějin, kdy se nietzschovský ideál Nadčlověka vtělil do hmoty a umění se stalo integrální součástí budování státu.