Objednávka

Konzumárium

Konzumárium
Tištěná kniha

63 % (37 Hodnocení)

Konzumárium

63 % (37 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2015

262 Kč

Běžná cena 298 Kč

Ušetříte 36 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

O knize

Manželé Hana a Nathan Mathovi, oba investigativní novináři, se při své hektické práci vídají hlavně na letištích a komunikují spolu především mobilem a přes internet. Oba dělají obskurní případy a oba se snadno zaplétají do sexuálních a životu nebezpečných dobrodružství s lidmi, o nichž píší. Hana chce získat interview...
Manželé Hana a Nathan Mathovi, oba investigativní novináři, se při své hektické práci vídají hlavně na letištích a komunikují spolu především mobilem a přes internet. Oba dělají obskurní případy a oba se snadno zaplétají do sexuálních a životu nebezpečných dobrodružství s lidmi, o nichž píší. Hana chce získat interview od věhlasného...
Manželé Hana a Nathan Mathovi, oba investigativní novináři, se při své hektické práci vídají hlavně na letištích a komunikují spolu především mobilem a přes internet. Oba dělají obskurní případy a oba se snadno zaplétají do sexuálních a životu nebezpečných dobrodružství s lidmi, o nichž píší. Hana chce získat interview od věhlasného francouzského filozofa, který je podezřelý z vraždy své neméně věhlasné manželky, již měl po smrti rozřezat a zčásti zkonzumovat.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

63%

(37 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

4.2.2021

51

Divná věc, prostě divná. Aneb ideální příklad toho, jak intelektuální touha předložit filozoficko-existenciální myšlenku může obyčejnému čtenáři přivést bolení hlavy. Nějak jsem jednoduše nepobral, co se mi David Cronenberg pokusil sdělit, přestože mu musím přiznat talent spisovatele, který dokáže zaujmout a i strhnout, ačkoli ne všemu jsem plně rozuměl. Kritiku konzumní společnosti lze podle mě napsat...
Divná věc, prostě divná. Aneb ideální příklad toho, jak intelektuální touha předložit filozoficko-existenciální myšlenku může obyčejnému čtenáři přivést bolení hlavy...
Divná věc, prostě divná. Aneb ideální příklad toho, jak intelektuální touha předložit filozoficko-existenciální myšlenku může obyčejnému čtenáři přivést bolení hlavy. Nějak jsem jednoduše nepobral, co se mi David Cronenberg pokusil sdělit, přestože mu musím přiznat talent spisovatele, který dokáže zaujmout a i strhnout, ačkoli ne všemu jsem plně rozuměl. Kritiku konzumní společnosti lze podle mě napsat jednoduššími slovy. Přičemž je klidně možné, že celý ten příběh byl myšlen jako dlouhá morbidní anekdota a mě jen unikla pointa, protože finále zápletky by tomu docela odpovídalo. Dějová osnova každopádně atraktivní, postavy sympaticky střelené a atmosféra správně tajuplná. Od určitého momentu však začalo jít ve vyprávění všechno do kopru, mudroslovnými eseji počínaje a sexuálními úchylkami konče. Nemluvě o tom, že autorova představa, že všichni Zápaďané jsou automaticky znudění úchyláci, kteří se s vervou oddávají dekadentní zábavě, příliš nekoresponduje s mou vlastní životní zkušeností.
Číst více Číst více
6.10.2015

5

Cronenberg popsal konzumní společnost. Konzumní společnost blbců a konzumní společnost vyšších sfér. Jedno vykreslil jako fascinaci značkami zboží. Takovou tu prázdnotu, která diktuje a nařizuje pořídit si nejnovější typ toho i toho. Vykreslil konzumní spodinu jako neschopnou citu, jako prázdnou skořápku, která chce, hodně chce, ale nedokáže nic dát. Spodinu uvolněných mravů, neschopnou pevných vztahů,...
Cronenberg popsal konzumní společnost. Konzumní společnost blbců a konzumní společnost vyšších sfér. Jedno vykreslil jako fascinaci značkami zboží. Takovou tu...
Cronenberg popsal konzumní společnost. Konzumní společnost blbců a konzumní společnost vyšších sfér. Jedno vykreslil jako fascinaci značkami zboží. Takovou tu prázdnotu, která diktuje a nařizuje pořídit si nejnovější typ toho i toho. Vykreslil konzumní spodinu jako neschopnou citu, jako prázdnou skořápku, která chce, hodně chce, ale nedokáže nic dát. Spodinu uvolněných mravů, neschopnou pevných vztahů, toužící po lásce, ale neschopné někoho dlouhodoběji, tedy déle než na jeden sexuální styk, snést blízko u sebe. Druhou linií kritiky je pak konzum vyšších vrstev. Intelektuálů. Těch, kteří by měli umravňovat ostatní společnost, dávat jí cíl, smysl. Ta byla vypsána jako neschopnost cokoliv dalšího říct. Jako společnost do sebe zahleděných sobců, kteří řeší už jen vlastní hnutí organizmu, nejlépe samozřejmě reprodukčních orgánů. Doba plná banality. Doba bez vlastní filozofie. Doba bez budoucnosti, jen s minulostí, kterou ovšem pohrdá, protože velká minulost ukazuje příliš důrazně na malou a neschopnou přítomnost. Obě mají pak něco společného. Fascinaci technickým vývojem lidstva. Onou náhradou Boha. Ale je technický vývoj schopný zajistit dovoz morálky do lidského chování? Očividně nikoliv. Jak se praví v bratrech Karamazovech – kde není Boha, tam je vše dovoleno.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat