Od dob eunucha, otroka a písaře Taity, geniálního architekta, inženýra, básníka.... uplynuly 4000 let. Mistr afrických románů Wilbur Smith tentokrát neodolal a do románu zakomponoval i svou vlastní osobu. Jak nezvyklé. Potkáváme královnu Lostris i faraona Mamose VIII., respektive jejich pergameny či mumifikovaná těla. Smith vytvořil příběh à la Indiana Jones a hledače staroegyptských pokladů provází...
Od dob eunucha, otroka a písaře Taity, geniálního architekta, inženýra, básníka.... uplynuly 4000 let. Mistr afrických románů Wilbur Smith tentokrát neodolal a do...
Od dob eunucha, otroka a písaře Taity, geniálního architekta, inženýra, básníka.... uplynuly 4000 let. Mistr afrických románů Wilbur Smith tentokrát neodolal a do románu zakomponoval i svou vlastní osobu. Jak nezvyklé. Potkáváme královnu Lostris i faraona Mamose VIII., respektive jejich pergameny či mumifikovaná těla. Smith vytvořil příběh à la Indiana Jones a hledače staroegyptských pokladů provází sám Taita, tedy jeho odkaz. Smith opět dokázal navodit kontinuální napětí a bezpečně připoutat mou pozornost.
Ze současného Egypta nás božská řeka Nil zavádí dále do válkou zbídačené a politiky a vojenskými generály zkorumpované Etiopie konce 20. století, stále plné násilí a bezpráví. Ideální románové prostředí. Smith nás přivádí do Tanova (jak jinak) jezera (bazénu:) a řeky Dinder (Dandery), přítoku Modrého Nilu. Smith do příběhu zasadil i postavu bývalého agenta KGB - pořádného parchanta, který se v Etiopii usadil od dob sovětské podpory etiopské vlády. Od Řeky bohů jsem si nechala rozumný odstup a umožnila tak jejímu pokračování, příběhu sedmého pergamenu královny Lostris, aby mě - opět - zcela pohltilo. Wilbur Smith je mimořádný vypravěč a jeho virtuózní hra na city je očividná. To ale do románu patří. Nevadí mi proto ani jeho urputné happyendy, protože jsou vážně zasloužené.
Číst více
Číst více