Objednávka

Claudius Bombarnak

Claudius Bombarnak
Tištěná kniha

72 % (31 Hodnocení)

Claudius Bombarnak

72 % (31 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2017

221 Kč

Běžná cena 299 Kč

Ušetříte 78 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

  • Nakladatel
  • Kategorie
  • Výška
    • 208.00 mm
  • Šířka
    • 142.00 mm
  • Hloubka
    • 26.00 mm
  • Hmotnost
    • 0.48 kg
  • Jazyk
    • čeština
  • Počet stránek
    • 0
  • Typ vazby
    • vázaná s laminovaným potahem a přebalem
  • Ean
    • 9788073905156
  • ISBN
    • 9788073905156

O knize

Příběh reportéra časopisu Dvacáté století Claudia Bombarnaka, který během služební cesty do Gruzi e dostane příkaz zúčastnit se dvoutýdenní cesty vlakem po transasijské dráze do Pekingu a z této cesty pořídit reportáž. Ve vlaku se seznámí s celou řadou zajímavých lidí, například ruským majorem, arogantním anglickým...
Příběh reportéra časopisu Dvacáté století Claudia Bombarnaka, který během služební cesty do Gruzi e dostane příkaz zúčastnit se dvoutýdenní cesty vlakem po transasijské dráze do Pekingu a z této cesty pořídit reportáž. Ve vlaku se seznámí s celou řadou zajímavých lidí, například ruským majorem, arogantním anglickým lordem či německým...
Příběh reportéra časopisu Dvacáté století Claudia Bombarnaka, který během služební cesty do Gruzi e dostane příkaz zúčastnit se dvoutýdenní cesty vlakem po transasijské dráze do Pekingu a z této cesty pořídit reportáž. Ve vlaku se seznámí s celou řadou zajímavých lidí, například ruským majorem, arogantním anglickým lordem či německým baronem, který plánuje cestu kolem světa za 39 dnů. Claudius dokonce v bedně objeví černého pasažéra...

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

72%

(31 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

18.3.2019

3

Z Tbilisi do Pekingu. Autor nás provází na této trase po železničních tratích. [Tbilisi je hlavní město Gruzie, nacházející se ve vnitrozemí této země na řece Kura. Má 1,345 milionu obyvatel, do roku 1936 bylo také známé pod názvem Tiflis.] Cesta v té době ještě vyžadovala přeplout úsek přes Kaspické moře lodí. První úsek cesty vede z Tbilisi do Baku. [Baku (někdy také jako Baky nebo Baki;...
Z Tbilisi do Pekingu. Autor nás provází na této trase po železničních tratích. [Tbilisi je hlavní město Gruzie, nacházející se ve vnitrozemí této země na řece Kura....
Z Tbilisi do Pekingu. Autor nás provází na této trase po železničních tratích. [Tbilisi je hlavní město Gruzie, nacházející se ve vnitrozemí této země na řece Kura. Má 1,345 milionu obyvatel, do roku 1936 bylo také známé pod názvem Tiflis.] Cesta v té době ještě vyžadovala přeplout úsek přes Kaspické moře lodí. První úsek cesty vede z Tbilisi do Baku. [Baku (někdy také jako Baky nebo Baki; ázerbájdžánsky Bakı, rusky Баку) je hlavní a největší město, obchodní a kulturní středisko a zároveň největší přístav Ázerbájdžánu. Leží na západním břehu Kaspického moře, uprostřed naftových polí, odkud vedou početné ropovody.] Druhý pak z přístavu na protějším břehu do Pekingu. Přístavem na protějším břehu by mohlo být dnešní Türkmenbaşy, [v době kdy oblast byla přičleněna k SSSR se nazýval Krasnowodsk/Красноводск.] Pro přesnější určení by to chtělo prostudovat historii místní železnice. Další cesta pak vede přes Ašchabad [(turkmensky Aşgabat) dnešní hlavní město Turkmenistánu. Ve městě žije podle odhadů z roku 2012 1 031 992 obyvatel. Roku 1917 zde byla ustanovena sovětská moc, město bylo přejmenováno na Poltorack (Полторацк) po místním revolucionářovi, bolševiku P. G. Poltorackém. V roce 1927 však byl po obnovení Turkmenistánu v rámci SSSR jako svazové republiky původní název obnoven.] Dále pak na čínské hranice a do Pekingu. Většina uváděných informací zřejmě pochází z mnoha různých encyklopedických zdrojů té doby. Čtenář se seznámí s tím jak se před sto lety po světě cestovalo. Nejzajímavější je asi pohled Francouze na občany Velké Británie, Německa a Spojených států v době před 1.sv.válkou. Chování a projevy jejich obyvatel zde autor vykreslil formou mírně karikovaných a lehce paušalizovaných portrétů spolucestujících našeho vypravěče novináře. Názorně je zde zobrazen pohled Evropana na ruské a čínské kolonie i Čínu té doby, včetně jejich obyvatel. Kniha nepatří mezi souhvězdí nejlepších autorových děl, jeho fanoušek se s ní ale přesto seznámí velice rád. Dnes už je tato kniha zdrojem trošku jiného druhu informací, nežli pro které byla původně napsána. Přesto, nebo spíše právě proto ji považuji za velice významnou. [Informace v hranatých závorkách jsem čerpal z wikipedia.org]
Číst více Číst více
15.5.2023
V první půlce docela nudný cestopis, který se nakonec rozvine v dobrodružný příběh. Nechybí zloduši ani opravdoví přátelé, nechybí láska ani zrada, nechybí happyend. Ve své době to mohla být bomba, dnes už je to poněkud slabší, ale pořád dobré. Jen si pan Verne mohl odpustit zesměšňování příslušníků jiných národů (ale chápu, byl to Francouz).
V první půlce docela nudný cestopis, který se nakonec rozvine v dobrodružný příběh. Nechybí zloduši ani opravdoví přátelé, nechybí láska ani zrada, nechybí happyend....
V první půlce docela nudný cestopis, který se nakonec rozvine v dobrodružný příběh. Nechybí zloduši ani opravdoví přátelé, nechybí láska ani zrada, nechybí happyend. Ve své době to mohla být bomba, dnes už je to poněkud slabší, ale pořád dobré. Jen si pan Verne mohl odpustit zesměšňování příslušníků jiných národů (ale chápu, byl to Francouz).
Číst více

Více od autora:

Jules Verne

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat