Podrobnosti
-
Nakladatel
-
Edice
Kategorie
-
Výška
- 259.00 mm
-
Šířka
- 219.00 mm
-
Hloubka
- 25.00 mm
-
Hmotnost
- 1.01 kg
-
Jazyk
- čeština
-
Počet stránek
- 264
-
Typ vazby
- vázaná s laminovaným potahem
-
Ean
- 9788027120635
-
ISBN
- 9788027120635
O knize
Jeden z nejcennějších exponátů Národního technického muzea v Praze je na první pohled docela nenápadný: nevelký, lehce potlučený a trochu zašlý stříbrný závodní vůz Mercedes-Benz z třicátých let 20. století. Jedná se však o skutečný poklad, o jeden z legendárních „stříbrných šípů“, nejlepších a nejslavnějších...
Jeden z nejcennějších exponátů Národního technického muzea v Praze je na první pohled docela nenápadný: nevelký, lehce potlučený a trochu zašlý stříbrný závodní vůz Mercedes-Benz z třicátých let 20. století. Jedná se však o skutečný poklad, o jeden z legendárních „stříbrných šípů“, nejlepších a nejslavnějších sportovních automobilů všech...
Jeden z nejcennějších exponátů Národního technického muzea v Praze je na první pohled docela nenápadný: nevelký, lehce potlučený a trochu zašlý stříbrný závodní vůz Mercedes-Benz z třicátých let 20. století. Jedná se však o skutečný poklad, o jeden z legendárních „stříbrných šípů“, nejlepších a nejslavnějších sportovních automobilů všech dob. Dějiny závodního oddělení Mercedesu, kterým se věnuje tato kniha, jsou pak stejně pestré jako doba, v níž tyto vozy závodily. Stříbrné šípy se do vrcholového motoristického sportu zapojily třikrát – a třikrát ho zcela opanovaly. Poprvé to bylo v 30. letech, v období před druhou světovou válkou, podruhé po obnovení závodů formule 1 v padesátých letech a potřetí v době nedávné, na počátku 21. století. Za těmito úspěchy se skrývá celá řada neuvěřitelných příběhů, které se budou před očima čtenářů rozvíjet jako napínavý film: dočtete se nejen o osudech nejslavnějších závodníků jako Caracciola, Lang, von Brauchitsch, Seaman, Herrmann, Fangio nebo Moss, ale také o fungování týmu, kterému vládl pevnou rukou Alfred Neubauer, o konstruktérech, o vztazích v mikrosvětě závodníků i o vlivu světové politiky na motoristický svět. Nechybí ani popis dramatického průběhu jednotlivých sezon a klíčových závodů, včetně největší tragédie v dějinách motoristického sportu, k níž došlo v roce 1955 v Le Mans. Kniha je doplněna množstvím unikátních dobových fotografií a tabulkami s umístěními vozů Mercedes v závodech 20. století.