Podrobnosti
-
Nakladatel
Kategorie
-
Výška
- 232.00 mm
-
Šířka
- 162.00 mm
-
Hloubka
- 12.00 mm
-
Hmotnost
- 0.30 kg
-
Jazyk
- angličtina
-
Počet stránek
- 168
-
Typ vazby
- brožovaná
-
Ean
- 9788021093416
-
ISBN
- 9788021093416
O knize
Kniha přináší interpretaci dvojice indoevropských mytologických témat s důrazem na jejich komplexní historický a sociálně-kognitivní kontext. Zvolený přístup umožňuje jak přehodnotit tradiční interpretaci všeobecně známého mytologického cyklu, tak i zároveň uvést mytologické téma dosud neuchopené. V první časti knihy...
Kniha přináší interpretaci dvojice indoevropských mytologických témat s důrazem na jejich komplexní historický a sociálně-kognitivní kontext. Zvolený přístup umožňuje jak přehodnotit tradiční interpretaci všeobecně známého mytologického cyklu, tak i zároveň uvést mytologické téma dosud neuchopené. V první časti knihy je diskutována látka...
Kniha přináší interpretaci dvojice indoevropských mytologických témat s důrazem na jejich komplexní historický a sociálně-kognitivní kontext. Zvolený přístup umožňuje jak přehodnotit tradiční interpretaci všeobecně známého mytologického cyklu, tak i zároveň uvést mytologické téma dosud neuchopené. V první časti knihy je diskutována látka indoevropského stvořitelského mýtu. Závěrem je tvrzení, že protoindoevropský kulturní prostor pravděpodobně vznikl jako důsledek předhistorického kargo kultu. Předprotoindoevropští lovci-sběrači reagovali na příchod afroasijských farmářů způsobem připomínajícím chování moderních domorodých populací, náhle konfrontovaných s přítomností západního industriálního světa. Z toho důvodu jsou stěžejní témata a motivy indoevropského stvořitelského mýtu interpretovány jako možné relikty ideologie předprotoindoevropského kargo kultu. Druhá část knihy je věnována vymezení nové indoevropské mytologické struktury, takzvaného mýtu o honu na čarodějnice. Prostřednictvím analýzy rozličných lokálních podob příběhu o konfliktu elity s démonickým vojskem vedeným čarodějnicí je identifikován základní vzorec tohoto narativu. Jeho sémantika je následně interpretována jako produkt sociálních a rodových nastavení archaických indoevropských společností.