Podrobnosti
-
Nakladatel
Kategorie
-
Výška
- 268.00 mm
-
Šířka
- 184.00 mm
-
Hloubka
- 21.00 mm
-
Hmotnost
- 0.68 kg
-
Jazyk
- čeština
-
Počet stránek
- 0
-
Typ vazby
- vázaná s laminovaným potahem a přebalem
-
Ean
- 9788088422198
-
ISBN
- 9788088422198
O knize
Dokumentačně monografická publikace PhDr. Jitky Kňourkové zachycuje divadelní, rozhlasovou tvorbu a režijní práci v nahrávacím studiu režiséra, autora scénické hudby, vysokoškolského pedagoga a zastánce melodramu jako živoucí hudebně-dramatické formy prof. Lubomíra Požibila (1927-2020). Zahrnuje období od r. 1948-2015....
Dokumentačně monografická publikace PhDr. Jitky Kňourkové zachycuje divadelní, rozhlasovou tvorbu a režijní práci v nahrávacím studiu režiséra, autora scénické hudby, vysokoškolského pedagoga a zastánce melodramu jako živoucí hudebně-dramatické formy prof. Lubomíra Požibila (1927-2020). Zahrnuje období od r. 1948-2015. Záměrem publikace...
Dokumentačně monografická publikace PhDr. Jitky Kňourkové zachycuje divadelní, rozhlasovou tvorbu a režijní práci v nahrávacím studiu režiséra, autora scénické hudby, vysokoškolského pedagoga a zastánce melodramu jako živoucí hudebně-dramatické formy prof. Lubomíra Požibila (1927-2020). Zahrnuje období od r. 1948-2015. Záměrem publikace je podat souhrnný přehled tvorby Lubomíra Poživila v rámci české divadelní a hudební kultury. Vedle divadelních režií v mosteckém divadle, kde byly tři hry zakázány buď těsně po uvedení nebo před premiérou (Ibsenova Nora-1953, Slomczynského-Osamění 1957, Marceauovo-Vajíčko 1959) je věnována pozornost kompletnímu scénickému nastudování Trilogie o Hippodamii Jaroslava Vrchlického/Zdeňka Fibicha v mosteckém divadle v r. 1954 a dalším Poživilovým režijním počinům. Pražským obdobím na postu ředitele Městských divadel pražských (1972-1990) tvůrčí činnost L. Poživila nekončí. V letech 1979-1984 natočil v SUPRAPHONu šestidílnou antologii Českého melodramu, doplněnou dvěma díly melodramu světového (1987-1989). Šlo o dílo encyklopedické a průkopnické. Tato publikace zachycuje také jeho režijní tvorbu při uvádění koncertních melodramů, a to i ve velkém orchestrálním provedení. Kromě toho se významně zapsal svou autorskou a režijní prací v Českém rozhlase. Autorka zmiňuje především jeho velké cykly věnované tematice slova a hudby, divadla a hudby a také významným osobnostem jako byl Erik Satie, E. F. Burian a mimořádný hudebník a pianista Glenn Gould.