Na tom, že dnešní doba je velmi uspěchaná a málokdo si najde prostor pro pořádný odpočinek, se zřejmě shodneme. Co ale s tím, pokud nás dohání stres, špatný spánek i bolavé tělo? Jednou z nenáročných a stovky let prověřených možností je jóga. Právě tento systém cvičení dokáže pomoci s dosažením duševního klidu i zlepšením fyzické kondice.
    Více
Jóga je systém cvičení, které díky pomalejším a relaxačním pohybům pomáhá ulevit psychice od stresu a nepohody. Neznamená to ale, že se jedná o nějaké „válení se“, právě naopak. Jóga velmi efektivně pomáhá i k protažení celého těla, a tím zajišťuje uvolnění i posílení svalů. Pro nováčky, kteří chtějí objevit pozitiva, která jóga nabízí, je tu kniha Jóga pro začátečníky. Za pomoci ilustrací ukazuje základní pozice a představuje nejdůležitější myšlenky tohoto meditačního systému cvičení.

Pro každodenní cvičení je tu pro vás například velmi šikovná kniha Jóga 7 minut denně, se kterou si chvilku na cvičení najde opravdu každý a která nabízí obrovské množství sestav pro každý den. Dále je tu kniha Jóga na každý den, se kterou začnete den jogínskou sestavou Pozdrav slunci pro dodání energie. Večer se naopak zklidníte a protáhnete za pomoci sestavy Pozdrav měsíci.

Určitě byste neměli opomenout ani knihu o józe Systém Jóga v denním životě, která poskytuje komplexní cvičení uzpůsobené modernímu životu.

Jóga může velmi efektivně sloužit nejen pro zlepšení psychiky, ale i ulevit od bolestí zad, kloubů, svalů a dalších problémů. Pokud vás trápí právě tyto problémy, sáhněte určitě po knihách Jóga léčí, Jin jóga jako lék, Medical Yoga a Medical Yoga 2 nebo Nejen jóga pro bolavá záda. Všechny tyto publikace nabízí řešení pro fyzické obtíže.

Pokud vás zajímá hlavně psychická a energetická stránka jógy, bude pro vás skvělým pomocníkem kniha Čakra jóga, která za pomoci komplexního a strukturovaného programu nabízí posilování energetických center těla. Dalším podobným psychologickým pomocníkem je i kniha Asána jako symbol.

K józe se velmi často uchylují ženy zejména v období přechodu. Od problémů, které jdou s přechodem ruku v ruce, vám totiž může velmi efektivně ulevit speciální hormonální jóga. Ať už vás trápí návaly horka, bolesti zad a svalstva nebo emocionální nerovnováha, pomůže vám kniha Hormonální jóga. Dále je tu pro vás také kniha Hormonální jógová terapie.

Jóga rozhodně není přínosná jen pro dospělé. Můžete k ní vést i děti, kterým tak pomůžete zaručit pevné zdraví i tělo. Navíc s nimi strávíte společné chvilky u cvičení. Hodit se vám k tomu budou knihy o józe, jako je například Jóga v denním životě pro děti a mládež, Jak se zdraví sluníčko nebo Jóga pro děti.

Komplexní pohled na psychickou i fyzickou pohodu nabízí kombinace jógy společně s ajurvédskou medicínou. Jak tyto prvky východní kultury, které se výborně doplňují, propojovat, se dozvíte v publikaci Jóga a ajurvéda.